Ihana loma ja arkeen palaamisen vaikeus

Tervehdys ”taas” :)

Mä en nyt tän kuukauden ajalta muista oikeestaan ku mun loman =D Ja sen jälkeisen morkkiksen. Ja sen jälkeisen arjen inhotuksen. Ja sen, että mä oon kohta pari viikkoa miettiny koska ja mihkä mä lähen seuraavaks =D No valinta on tehty, Rethymnoniin tietysti ja toivottavasti jo touko-kesäkuussa. Nyt voi keskittyä sit muihin asioihin välillä :) Tästä postauksesta tulee varsin valokuva-painotteinen, koska mulla ei oo muuta asiaa tähän hätään.

Ennen lomaahan mä vedin treenejä kauheeta kyytiä vähän niinku varastoon. Ja mä olin aika soosina lomalle lähtiessä. Mulla oli koko vasen ranka sökönä ja uutena vaivana myös vasen polvi. Se mulla aiemmin ei ookaan vaivannu. Muutamassa päivässä ne kaikkos, polvivaiva palas vielä jokskin aikaa kotiin tultua. Nyt se on kai jo ok. Muutenki jännää miten mä pystyin siellä käyttämään esim. korviksia. Täällä en. Kai se on sit se suolavesi joka vie sen ärsytyksen pois tai jotain.

Mä oon vetässy tällasen kevyen 3 viikon tauon treeneihin. Eilen uskaltauduin kotona vähän jumppailemaan ja mä oon ihan juntturassa ny =D Mies on uhonnu, et lähtee mun kans salille. Käydään tos viikonloppuna kattomas onko Hollolan uimahallin sali käyttökelponen vai nou. Vaik en mä kyl mielelläni salia ja uintia yhdistele samalla kertaa, käy ihan liian rankaks. Mut käydään ny kattoo ku en salikorttia viel oo ladannu mihkään suuntaan.

Ens viikolla alkais kickboxing mun nykyisellä salilla, mut kukaan ei taia lähtee mun kans. Mä oon niin huono lähtee yksin. Vaik en mä noista aikatauluista perusta muutenkaan. Vaikeita vuorotyöläisille. Kahtotaan.

Mutta itse asiaan. Vietettiin siis viikko Kreetan Georgioupolisissa. Ihana pieni paikallinen kylä Hanian ja Rethymnonin välimaastossa. Loma alkoi vähän heikommin. Pikkumiäs yrjös koneessa 2 kertaa ja dösässä 2 kertaa, mutta se nyt oli odotettavissa. Muuten matka meni loistavasti, vaikka herätys oli klo 2 yöllä.

Vastaanotto meiän ihanassa pikku-hotellissa oli loistava. Istutti meiät pöytään ja tuoreet mehut ja rakit tuotiin tervetuliaisiks. Ai ja pullolliset rakia ja oliiviöljyä, hotellin omistajien omaa tuotantoa. Hotelli oli Kokalas Resort, viikon aikana tais tulla vaan 1 toinen suomalaisperhe hotelliin. Ei tainnu koko Jorjipolissa olla ku muutama finski.

Alunperin suunniteltiin auton vuokrausta jne. mutta olosuhteiden pakosta ja kaikkien hermojen säästämiseks syyllistyttiin vaan rentoutumiseen. Ens kerralla tarvii kai hakea pikkujäbälle ne pahoinvointilääkkeet.

Kylä oli sopivan kokoinen. Joka illalle löytyi uus illallispaikka ja olis niitä vielä piisannu muutamaks viikoks lisääkin. Kivan kokoinen kävellä ympäriinsä, upea ranta ja rantakatu, vähän Mythosta ja punaviiniä, ei kai sitä muuta kaipaa :) Kournas-järvellä käytiin tuktukilla, upean näköinen paikka. Uimiseen ei niinkään kiva, järjettömän kivikkoinen ranta. Vei aikansa et pääsi uimaan =D Käytiin me likan kanssa polkuveneilemässä. Taisikin olla viikon stressaavin homma olla törmäämättä muihin veneisiin ja päästä yleensä takas rantaan. Tai no ei me sinne päästy, mies meiät kävi laituriin ohjaamassa =D Joo ei ne autot oo ainoot kulkupelit mitkä mulle ei sovellu =D Mut käymisen arvoinen paikka.

Likan kans lähettiin myös yks aamu käymään Rethymnonissa sellasella puolen päivän reissulla. Ekaks piti mennä ihan dösällä, mut löydettiin niin edullinen VIP-pikkudösäkuljetus ees taas, et mentiinki sillä. Sen verran ihastuin, et sinne mä haluun seuraavaks. Kuuma oli ku pätsissä. Ei tuullut ja vesikin oli huomattavasti lämpimämpää ku meiän kohteessa. Pakko oli niillä ihanilla pikkukujilla kuitenkin kierrellä. Raki-tuliaisia piti hommata ja ystävällisesti sain maistiaisia useammassakin liikkeessä =D Mä unohin sit kuitenki ostaa sitä makua mitä mun piti. No ens kerralla sit! Pari tuntia jaksettiin kujilla kierrellä ja Fortezzan linnotus kurkata etäisyydeltä, loppuaika meni rannalla. Hiekka oli vaan niin pirun kuumaa, et ei sillä voinu paljain jaloin kävellä metriäkään. Järjetöntä! Mut loistoranta, ihana vanhakaupunki, siisti rantakatu ja löysin vielä loistohotellinkin, sinne siis.

Perillä Hanian kentällä. Pari ekaa päivää puolipilvistä ja lämpö "vain" 28 astetta. Kovasti pahoittelivat...öööh =D
Perillä Hanian kentällä. Pari ekaa päivää puolipilvistä ja lämpö ”vain” 28 astetta. Kovasti pahoittelivat…öööh =D
Rannalle oli rynnättävä heti! Ekat päivät oli punaista lippua, se oli paljon jännempää ku ne tylsät tuulettomat päivät :)
Maisemat oli mun mieleen :)
Ranta oli mun lempipaikka tällä lomalla <3
Alkulomasta tonne kappelille oli turha kuvitella kävelevänsä, se oli suljettu.
En mä tiiä miks mä lähen noien kans aina pelaa ku häviin kuitenki. Mut ystävällinen palvelu oli :)
Ekan illan sörsseli. Kreikkalainen lautanen kahdelle. Mun mielestä se oli paljon parempaa ku miehen mielestä.
Mä söin joka aamu tän saman aamupalan. Se oli taivaallista. Hedelmiä, kreikkalaista jogurttia ja hunajaa. NAM!
Näitä kanoja oli joka paikka täys. Ja sen kukon kello oli kyllä ihan sekasin. Se huus kaikki yöt =D Loppuviikosta sen raukkaparan ääniki tais jo mennä, oli sen verran säälittävän kuulosta rääkymistä =D
Ihana jäätelöbaari meiän hotellin takana, käytiin melki päivittäin. Mies teki ite jäätelöt. Lemppari oli tietysti "Black Forest Cherry".
Ihana jäätelöbaari meiän hotellin takana, käytiin melki päivittäin. Mies teki ite jäätelöt. Lemppari oli tietysti ”Black Forest Cherry”.
Sieltä löyty myös kaikkea muuta mukavaa kirsikkaista :)
Miksei tätä saa täältä???
Drinkit oli hinnoissaan, mut aina 1 pina colada pitää maistaa. Ei ollu kyl nöpön nuukaa kuulema alkoholin kanssa, ja sen kyllä maistoi =D
Noi miehen annokset oli kyl välillä aika järjettömän kokosia =D
Kournas-lake ja ihana taverna :)
Vesi oli virkistävää ku sinne asti pääs =D
Mä söin suurimmaks osaks kanaa. Toi riisi oli parasta mitä oon ikinä syöny, se suli suuhun. Tota ranskisten tunkemista joka ruokaan ei ihan ymmärrä, mut voihan ne aina jättää syömättä.
Jälkiruokia ei tullu syötyä, mut Valentinosissa ne tuotiin pyytämättä. En tiiä oonko koskaan syöny mitään parempaa. Sokeroituja kirsikoita, kreikkalaista ja hunajaa. Hyvää oli. Ai ja rakia, se oli vähemmän hyvää =D
Torstaiaamuna ooteltiin Jonnan kanssa meiän luxus-kuljetusta Rethymnoniin :)
Ranta olis ollu upeimmillaan aamusin, jolloin mä en sinne koskaan kerinny =(
Siellä se Fortezza taustalla köllöttää. Mä voisin olla vähän enemmän historiasta kiinnostunu ihminen...mut ku en oo :)
Joku ukkeli lähti näilt kiviltä uimaan ihan hornaan asti. Kai se sieltä takas tuli.
Rethymnonin rantakatu oli makee...tää ei kyl oo se makein osuus...mul oli epäinnokas valokuvaaja mukana =D
Rethymnonin rantakatu oli makee…tää ei kyl oo se makein osuus…mul oli epäinnokas valokuvaaja mukana =D
Ihania pikkukujia...
Ihania pikkukujia…
...niit ois voinu koluta kauemminki, jos lämpötila ei ois lähennelly 35:ttä.
…niit ois voinu koluta kauemminki, jos lämpötila ei ois lähennelly 35:ttä.
Joten oli pakko painella biitsille!
...jossa oli kuuma myös =D
…jossa oli kuuma myös =D
Mies oli sillä aikaa hommannu meille lemmikin :)
Ja me Jonnan kans löydettiin sille tällanen muisto lemmikistä =D Iha näkönen =D
Jostain syystä Rethymnonin kaupat oli täynnä näitä! En kyl ees ostanu =D
Illal oli viel oman hotellin grillijuhla. Matti oli koko päivän tuoksutellu siel Nikosin vartaita kieli pitkällä =D Se yritti myös ostaa noi söpöt Mythos-sirottimet, mut Nikospa ei myyny! Pöh.
Tais olla reissun paras salaatti :)
Vikana päivänä päästiin käymään myös kappelilla. Ei niin että sinne kovin mukavaa oli 3-vuotiaan kans rämpiä =D
Jouduin lähtee häviimään myös uudestaan...mä en kyl tajuu =D
Jouduin lähtee häviimään myös uudestaan…mä en kyl tajuu =D
Pippuripihvi, joka oli hyvää, mut ei voittanu mun kana-aterioitani :)
Ranta-romantiikkaa <3
Ja viimenen viinipullo, YHYY!
Mä voisin muuttaa toho!
Piti häippästä kotiin ennen aamiaista, ni käytiin edellispäivänä hakee tollaset "pienet" croissantit =D
Piti häippästä kotiin ennen aamiaista, ni käytiin edellispäivänä hakee tollaset ”pienet” croissantit =D
Tuliaisia itelle :)
Jotta kotiinpaluu ei olis ollu ihan niin ankee...toi EI oo rypsiöljyä, vaan RAKIA =D
Jotta kotiinpaluu ei olis ollu ihan niin ankee…toi EI oo rypsiöljyä, vaan RAKIA =D
No niin! Kiva oli reissu ja kotiinpaluu =D

Semmottii!

Nyt mä alan imuroimaan ja harjaamaan koiraa, eli pudottaudun pilvilinnoistani =(

Palaillaan ja hyvät viikonloput :)